Veelgestelde vragen over het laten vormgeven van je proefschrift

We kunnen ons voorstellen dat je de nodige vragen hebt over het ontwerpen van je proefschrift. Hieronder vind je de antwoorden op veel gestelde vragen om je alvast op weg te helpen.

Ontwerpproces

Hebben jullie nog plek om mijn proefschrift te ontwerpen?

Momenteel hebben wij geen wachttijd en nodigen je van harte uit om contact met ons op te nemen.

Hoelang duurt het ontwerpen van mijn proefschrift?

Hoelang het duurt om je proefschrift vorm te geven hangt af van je wensen. Het snelste pad naar je proefschrift is via het basispakket. Met dit pakket kunnen we je proefschrift binnen 4 weken vormgeven. Met het persoonlijk pakket kunnen we je proefschrift binnen 5 weken vormgeven en met het premium pakket binnen 6 weken. Met het persoonlijk en premium pakket raden we echter aan om 8 weken voor de gewenste opleverdatum al contact met ons op te nemen. Op die manier gun je jezelf namelijk wat meer tijd om de conceptversies die je van ons ontvangt te beoordelen. 

Kan het ontwerpproces versneld worden?

Ja, dat kan! Meestal kunnen we middels onze spoedprocedure nog plek maken om binnen 1 week je proefschrift vorm te geven. We brengen dan een meerprijs van 100 euro in rekening. Het is alleen niet altijd mogelijk om een binnen 1 week een gepersonaliseerde omslag te maken. Het is dus mogelijk dat we voor een basis omslag moeten gaan. Om te weten wat precies mogelijk is zul je contact op moeten nemen. Houdt er rekening mee dat een levertermijn van slechts één week betekend dat je weinig tijd hebt om de conceptversie te beoordelen.

Zijn er tussentijdse contactmomenten om het ontwerp bij te sturen?

Ja, je krijgt tussendoor meerdere conceptversies te zien, zodat je het ontwerpproces kunt volgen en waar nodig naar wens kunt bijsturen. Voor een basisontwerp vinden in principe twee terugkoppelmomenten plaats, voor het persoonlijk- en premiumontwerp vinden drie momenten plaats.

Hoe vinden de tussentijdse contactmomenten plaats?

De terugkoppeling op de conceptversie in een basisuitvoering gaat primair per email, tenzij er onduidelijkheden optreden. Bij een persoonlijke uitvoering (voor de kaft dan wel het binnenwerk) is het ook mogelijk om een virtuele bespreking via Teams, Zoom, of dergelijke in te plannen. Dit gaat in onderling overleg.

Kan ik aanvullende contactmomenten inplannen?

Ja, het is altijd mogelijk om aanvullende contactmomenten in te plannen. Als dit contactmoment samenhangt met het opleveren van een extra conceptversie van je proefschrift, dan zullen wij daar echter wel een meerprijs van 30 euro per uur voor in rekening moeten brengen.

Kunnen er nog correcties aan het opgeleverde proefschrift aangebracht worden?

We begrijpen dat er altijd een kleinigheid over het hoofd gezien kan worden in de conceptversies, of dat we elkaar mogelijk toch niet helemaal begrepen hebben tijdens een van de eerdere contactmomenten. Eenmalige kleine wijzigingen zijn dan ook mogelijk, tot uiterlijk een week (zeven dagen) na oplevering. Dit omvat echter niet de toevoeging van nieuwe elementen.

De voorbeeld ontwerpen die op de website staan spreken me wel aan maar zien er anders uit dan wat ik voor mijn eigen proefschrift voor ogen heb, maakt dat uit?

Met ons persoonlijke en premium pakket kan je de volledige vrijheid krijgen om een ontwerp van de omslag en/of het binnenwerk naar jouw smaak op te laten maken. Je bent hierbij niet gebonden aan de soort stijlen die wij als voorbeeld van voorgaand werk op de website laten zien.

Hoe weet ik welke (aanvullende) eisen mijn instelling stelt aan de vormgeving van het proefschrift?

In de meeste gevallen kan je in het promotiereglement van jouw universiteit of onderzoeksinstelling terugvinden welke minimale eisen er worden gesteld. Denk hier vooral aan specifieke bewoordingen op de binnenpagina van de omslag.

Levering

Hoe moet ik het binnenwerk van mijn proefschrift bij jullie aanleveren?

Het binnenwerk van je proefschrift ontvangen wij graag als word document. Waarbij je de tabellen en de figuren als referentie op de correcte plaats in het document hebt staan.

Hoe moet ik figuren aanleveren?

Figuren moeten als referentie in het word document staan en als losse bestanden aangeleverd worden. Je kan figuren als verschillende bestandsformaten aanleveren (AI, EPS, TIFF, PNG, JPG, PDF). Om de kwaliteit te waarborgen raden we aan dat figuren een minimaal resolutie van 300 DPI hebben.

Hoe moet ik tabellen aanleveren?

Tabellen kan je in het word document laten staan, deze hoeven niet los aangeleverd te worden.

In welk bestandsformaat wordt mijn proefschrift opgeleverd?

Je ontvangt van ons bij oplevering een pdf-bestand met daarin het volledige binnenwerk van je proefschrift verwerkt. Je krijgt elk van de onderstaande uitvoeringen toegezonden:

- Printversie. Hierin zijn de marges op linker- en rechterpagina’s afwisselend versprongen.
- Digitale versie. Hierin wordt geen onderscheidt gemaakt tussen linker- en rechterpagina’s. Deze versie kan je gebruiken voor digitale verspreiding, of om bijvoorbeeld in de digitale bibliotheek van je instelling op te laten nemen.

Kan ik zowel een proefschrift in grijswaarden alsook in kleur ontvangen?

De meeste drukkers berekenen een meerprijs voor elke pagina de kleur bevat, ongeacht de hoeveelheid kleur. Wij snappen dat je in de digitale versie van je proefschrift mogelijk graag gekleurde tekst in je kop- en voetteksten gebruikt, terwijl het 'zonde' is om hiervoor te betalen in de gedrukte variant. Daarom ontvang je van ons in overleg een aparte printversie die in grijswaarden is opgemaakt.

Betaling

Wanneer wordt er na akkoord offerte begonnen met het ontwerp?

Wij gaan direct voor je aan de gang, zodra je akkoord bent gegaan met de offerte. Je ontvangt van ons mogelijk nog aanvullende vragen om je wensen beter in kaart te brengen.

Wat is de betalingstermijn?

De betaling moet uiterlijk binnen zijn op het moment van oplevering.

Is er sprake van een aanbetaling?

Nadat je akkoord gaat met de offerte vragen we een kleine aanbetaling, waarna we voor je aan de slag gaan.

Wat zijn jullie betaalgegevens?

Onze betaalgegevens staan vermeld op de definitieve offerte en de factuur de je beiden ontvangt wanneer je ons je ontwerpopdracht gunt.

Waarom is jullie vraagprijs lager dan ik bij veel andere aanbieders tegenkom?

Meerdere factoren bepalen de vraagprijs die wij en andere aanbieders hanteren. Wij werken uitsluitend met digitale ontwerptechnieken, waardoor onze materiaalkosten beperkt zijn. Ook hebben we dankzij de ervaring die we bij het ontwerpen van onze eigen proefschriften hebben opgedaan een efficiënt proces op kunnen zetten. Hierdoor kunnen we meer tijd aan jouw wensen besteden, terwijl we naar de achterliggende techniek nog weinig omkijken hebben. Je betaalt dus voornamelijk voor de persoonlijke tijd, en minder voor de achtergrondtaken.

Contact

Wat zijn jullie contactgegevens?

Neem bij voorkeur contact met ons op via het contactformulier op de website, of vraag direct specifiek naar één van onze pakketten.

Heb ik rechtstreeks contact met de ontwerper van mijn proefschrift?

Ja, er is geen tussenpersoon betrokken bij het contact dat je met ons hebt.

Hoe snel kan ik doorgaans reactie verwachten wanneer ik contact opneem?

Wij streven ernaar om binnen een dag je van een antwoord op je vraag te voorzien.

Kan ik jullie ook telefonisch bereiken?

Nee, dat kan niet, tenzij we via e-mailcontact anders hebben afgesproken.

Hoe vinden de tussentijdse contactmomenten plaats?

De tussentijdse contactmomenten hebben betrekking op het bespreken van een conceptversie die wij met je delen tijdens het ontwerpproces. De vorm van contact vindt in de regel voor basisontwerpen plaats per email. Voor gepersonaliseerd werk kunnen we indien noodzakelijk of gewenst ook een virtuele bespreking via Zoom, Teams, of dergelijke opzetten.

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

Je kan onze algemene voorwaarden hier lezen.

Overige vragen

Kunnen jullie ook een poster voor mij ontwerpen?

Het ontwerpen van (wetenschappelijke) posters voor bijvoorbeeld conferenties zit niet in ons standaardaanbod, daarom adverteren we er niet prominent mee. Dat betekend echter niet dat we je niet kunnen helpen. Neem contact met ons op om je wensen te bespreken. Aan de hand van het overleg kunnen we je een vrijblijvende offerte op maat sturen.

Kunnen jullie ook teksten controleren op interpunctie en andere aspecten?

Nee, dit doen wij in beginsel niet. Mochten wij echter bij toeval een typefoutje ontdekken, dan zullen we deze in overleg voor je rechtzetten.

Nog geen antwoord gevonden?

Neem vooral contact met ons op, we helpen je graag verder!